درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 22:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن
  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31478صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 20 مهر 1396 - 11:06
آیا غول های فناوری-اقتصادی یکدیگر را شکست خواهند داد؟
سومین مهمانی شام موسوم به بنیاد نوین ونیتی فر در رستوران ویتنامی اسلنتددور واقع در ساختمان فری مشرف بر خلیج سانفرانسیسکو به پایان رسیده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سومین مهمانی شام موسوم به بنیاد نوین ونیتی فر در رستوران ویتنامی اسلنتددور واقع در ساختمان فری مشرف بر خلیج سانفرانسیسکو به پایان رسیده بود.

رؤسای هیئت مدیره های شرکت کننده در بین نخستین کسانی بودند که این محل را ترک کردند. بااینهمه برای برخی از شرکت کنندگان، برنامه آن شب هنوز پایان یافته تلقی نمی شد. کمااینکه ترویس کالانیک رئیس هیئت مدیره وقت اوبر و جف بیزوس کارآفرین، سرمایه گذار، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت آمازون و تارنمای Amazon.com بزرگترین فروشگاه آن-لاین جهان، داشتند مانند دو دوست قدیمی با هم بگو و بخند می کردند.

حال آن که در اوایل همان شب برای نخستین بار یکدیگر را دیده بودند. مشاهده چنین اختلاطی سبب شگفتی بود. چراکه اوبر تا آن هنگام از حالت یک شرکت صرفا خدمات حمل و نقل به شرکت تدارکاتی بزرگ و چندملیتی تبدیل شده بود، که داشت برای یو پی اس، فدکس، و بله آمازون، حالت رقیب پیدا می کرد. آمازون نیز گام بزرگ خود را که در واقع زلزله ای اقتصادی بود و اینک به تاثیر آمازون شهرت دارد، برداشته بود. بنابراین این دو مرد در آن شب در حالی با هم بگو و بخند می کردند، که شرکت های شان با هم در جنگ بودند. بگونه ای که بی تردید در چند سال پیش رو می کوشیدند، یکدیگر را از کار بیکار کنند. بی تردید خود آن مردها نیز، در درون شان از این حقیقت آگاهی داشتند.


البته باید این را هم در نظر گرفت، که دو شرکت نامبرده با هم تفاوت بزرگی دارند. کمااینکه ارزش اوبر چیزی حدود 70 میلیارد دلار است. اما آمازون غولی می باشد که دارد در کنار اپل، آلفابت (شرکت طرف کاری گوگل) و فیسبوک، به یکی از چهار شرکتی تبدیل می شود، که انتظار می رود ارزش هر کدام شان سر به یک تریلیون دلار بزند. همچنین در بازتاب و تصویر خود، به شکل دهی دوباره کسب و کارهای جهانی ادامه دهند. البته نشانه های این مساله از هم اینک هویدا هستند.

کمااینکه ارزش کنونی آمازون، اپل، آلفابت و فیسبوک، روی هم سر به 2 بریلیون و 500 میلیارد دلار می زند، و همچنان رو به افزایش دارد. کمااینکه ارزش سهام آمازون از سال 2015 به این سو سه برابر شده، اپل در حال حاضر حدود 260 میلیارد دلار نقد دارد، بنا به گفته یک کارشناس، گوگل به ماشین چاپ پول تبدیل گشته، و یک چهارم کل داشته های دنیا در (اختیار) فیسبوک می باشد.


اما قابل توجه ترین و یا ترسناک ترین مساله این است، که هیچ کدام از کسب و کارها از دیگری ایمن نیستند. کمااینکه زمانی که شرکت خدمات تحویل بسته های مواد لازم برای پخت غذای موسوم به پیشبند آبی/ Blue Apron می خواست رسما حضورش را اعلام کند و بهای هر یک از سهامش را بین 15 تا 17 دلار در نظر بگیرد، آمازون شعار ما آماده می کنیم شما سرآشپز باشید خود برای کار مشابه بالقوه در آینده را، ابداع کرده بود. بنابراین شرکت پیشبند آبی ناچار شد، بهای هر یک از سهامش را بین 10 تا 11 دلار در نظر بگیرد.

بدتر اینکه پدیده تاثیر آمازون تنها به حوزه کاری این شرکت محدود نمی شود. کمااینکه روزگاری کداک بیش از 31 میلیارد دلار می ارزید، و پولارید سالی 3 میلیارد دلار فروش داشت. اما آیفون هر دو این شرکت ها و بسیاری دیگر را از میدان به در کرد. فیسبوک نیز در مورد از بین بردن هر رقیبی (مانند توئیتر و یا اسنپشات) که بخواهد وارد حیطه کاری اش شود، تردیدی به خود راه نمی دهد. توانایی گوگل را هم می توان در غلبه بر اکسایت، لیکاس، آلتاویستا، اسک جیوز و یاهو، مشاهده کرد.  


بااینهمه گرچه ماجرای امروز هشداردهنده است، اما وضعییت فردا واقعا سبب ترس می شود. کمااینکه پژوهش ماه ژوئن سال جاری دانشگاه دولتی بال نشانگر آن است که پیشرفت در کامپیوتری و ماشینی شدن، می تواند نیمی از فرصت های شغلی کنونی در آمریکا را از بین ببرد. به پیش بینی کاخ سفید در دوران اوباما نیز هوش مصنوعی این توانایی را دارد، که در دو دهه آتی تا 47 درصد مشاغل موجود را نابود کند. البته دست اندرکاران سیلیکون ولی/ Silicon Valley (محل بزرگترین و پیشرفته ترین فناوری های آمریکا) با خوش بینی این پدیده را با انقلاب صنعتی مقایسه می کنند.

 اما در واقعیت این انقلاب نیز پیشامدی ترسناک و دردناک بود، که رخ دادنش 80 سال طول کشید. ولی این بار اوضاع بسیار بدتر است. کمااینکه قورت دادن فرصت های شغلی کنونی از سوی معدودی شرکت، تنها در یک چشم به هم زدن رخ خواهد داد. همچنین همه شرکت ها حتی اوبر، در برابر آن آسیب پذیر خواهند بود.  


فهرست بنیاد نوین 2017 که ییست و سومین سالگرد خود را جشن می گیرد، صرفا بروشوری از اسامی افراد بانفوذی نیست، که در قلمرو منبسط شده ای زندگی می کنند که در آن فناوری، سرگرمی سازی، رسانه ها، کسب و کارها، تامین اعتبار مالی و سیاست، با یکدیگر تلاقی می نمایند. بلکه طلیعه دار آن چیزی هم هست، که دنیا در ربع قرن آینده به نظر خواهد رسید، و افرادی که آینده را دیکته خواهند کرد. احتمالا این فشار شدید توضیح این مهم هم می باشد، که چرا برخی از غول ها -الون ماسک، زاکربرگ و بیزوس- بر دنیایی که دارند به ارث می برند، متمرکز شده اند.

 کمااینکه برخی از آنان خواستار درآمد ثابت (که از سوی دولت به شهروندان پرداخت شود) هستند، تا بتوان برای بیکاران حاصل از فرصت های شغلی بلعیده شده از سوی فناوری، جبران مافات کرد.


اما در این میان یک نکته دیگر هم وجود دارد. اینکه اگر آمازون، اپل، آلفابت و فیسبوک که در تصاویرشان اقتصاد را بازسازی کرده اند، برعلیه یکدیگر وارد عمل شوند، چه پیش می آید؟
 

منبع: http://iranjavan.net

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد